כמה עצות לחיים בריאים, מזינים, ולא פחות חשוב, טעימים, לא רק למי ש"יש לו בעיה", אלא בכלל. שכן, מומלץ שנשים לב למה שאנו מכניסים לגופנו, שנגוון את סוגי המזון, הירקות ומומלץ גם הפירות, אך כל זה לא צריך להיות "לא טעים". לא חייבים להיות "טבעוניים". כך שאדם שנשאר רזה, ש"יכול לאכול הכל", עלול גם כן לפתח חולי במשך הזמן עקב הזנחה של צד זה, שבו כביכול לא היה לו צורך להתעסק, כמו לעשות דיאטה וכן הלאה. ומכאן, שאדם כזה, במידה תשומת הלב המינימלית שלו, יכול דווקא ללא מאמץ יחסי להשיג חיים בריאים, בלי "דיאטה". כלומר, קצת להקפיד על מה שמכניסים לפה, מה שלא, מתי וכמה. הכל עם פרופורציה וגבול, בהתאם למי שאתם, אם בעלי נטיה להשמנה או רזים, שסומכים על הגנטיקה וחילוף החומרים (שנחלש עם הזמן).

 אל תגיעו רעבים  מידי לארוחה

כשמגיעים לארוחה רעבים מידי, מתחילים לנשנש. ואז נוצר מצב בו אנו לא מספיק רעבים לארוחה הטעימה אשר לה חיכינו או שפשוט אנו משמינים עקב הנשנוש והארוחה גם יחד. לכן כדאי ומומלץ לא להיכנס הביתה מורעבים, אלא לדאוג שעתיים בערך לפני כן לאכול משהו קל. אפשר כריך, פרי או חטיף, עד 100 קלוריות. ככה, יהיה אפשר לפתח את יתר הרעב בזמן הכנת הארוחה או בזמן הגשתה. להכין בנחת את ארוחת הערב. משפט ידוע אומר ש"הרעב, הוא הרוטב הכי טוב כדי לאכול בתאבון"

למנשנשים שבינינו

מי שחייב לנשנש ולא יכול לשבת בלי לכרסם משהו, יכול לנסות להכין צלחת ירקות חתוכים מסוגננת מכל הצבעים. פלפל חריף אגב, יגביר את הרצון לזירוז הארוחה. תוסיפו לזה מלח ומיץ לימון, זה בריא, יש בזה המון ויטמינים ומעט קלוריות. כמובן שמעבר לכל זה, פרי או ירק מהווים תחליף מעולה לסוכר הממכר, בטח שמהסוג הגרוע של ממתקים וכדומה, שאינו מומלץ כלל

להחליף סט

קודם כל, אנחנו אוכלים עם העיניים. אז למי שאוכל יותר מידי עם הפה, מומלץ להחליף סט צלחות לקטן יותר, מה שיביא עם הזמן לאכילת מנות קטנות יותר. זו שיטה בדוקה שעובדת לדיאטה. עם זאת, במידה ואנו זקוקים ליותר אוכל עקב בעיה וקשה לנו לפתח רעב, החלפת סט לצלחות עם צבעים חמים כמו אדום וכתום למשל, יכולה לעשות את העבודה. אלו צבעים שמעוררים ועושים חשק לאכול, למי שצריך לחייב את עצמו בכך

הרמב"ם

רבים היום הולכים לפי רפואת הרמב"ם ולא אכנס לשלל עצותיו כאן, במדור זה. עם זאת, באחת מהן כן אשתמש והיא העצה להשאיר לאחר הארוחה מעט, ממש מעט, בטן ריקה. כלומר, לא "להתפוצץ" מרוב אוכל ולא להגיע למצב שהאוכל מרדים אותנו אלא להפך. השארת מקום חלל קטן, מאפשר את תזוזת הקיבה ויכולתה לעבד את המזון ובזה, אנו נשארים נמרצים ומועילים לתהליך, יותר מאשר בשינה. אז, להשאיר טיפה מקום בבטן, גם אם זה דורש קצת התגברות, זה שווה את זה, לרזים שבינינו וגם ליותר מלאים, בלי קשר לדיאטה, אלא רק לבריאות מהתזונה.

באופן כללי...

תלעסו היטב, תאכלו ארוחת בוקר, אל תאכלו משהו כבד מידי בלילה או בצהריים. אל תשכחו לעשות ספורט, זה יכול לפעמים להיות גם לזמן קצר ביותר, אבל זה כבר יעורר "מוטיביציה בריאה", מניסיון. שתו מים, שבו כשאתם אוכלים, תחשבו: "טעים זה בריא". בהחלט מומלץ, לא לצפות בטלויזיה או לקרוא בזמן האכילה אלא להתרכז במזון, כך הוא מועיל יותר. מחקרים מוכיחים אגב, שזה מוסיף לבריאות לחלוק ארוחה עם בני משפחה בשולחן, ללא שום הפרעה 

לבריאות ובתיאבון