סדר העבודה ע"פ המקובל בעל הסולם - 9 העקרונות

 

 

סדר עבודה מבעל הסולם זצ"ל
ע"פ מאמר מ"ו תש"ן - 89/90
א. להאמין שיש משגיח על העולם.
ב. לדעת שהאמונה היא בחינת למטה בחשיבות, והוא בוחר ללכת בדרך זו.
ג. שהאמונה שלו יהיה בדרך השפעה, ולא בעמ"נ לקבל.
ד. כשמיחסים את העבודה לה', להאמין שה' מקבל עבודתינו, ולא חשוב באיזו צורה נראה העבודה.
ה. באמונה למעלה מהדעת, יש להבחין ב' הבחנות:
א) הוא הולך למעלה מהדעת מטעם שאין לו ברירה,
ב) הוא הולך למעלה מהדעת, אפילו יתנו לו דעת, וכבר אין הוא צריך להאמין וללכת למעלה מהדעת, מכל מקום הוא בוחר ללכת בדרך של למעלה מהדעת.

ו. שהאדם צריך לדעת, כשהעבודה שלו היא באהבה עצמית, אחרי כל הצלחות, שהאדם מצייר לעצמו שהוא יכול להשיג, יהיה בידו להטיב רק בחינת פרטיותו עצמו. מה שאם כן באהבת ה', הוא מטיב להכלל. יודע לשמור את העזרה שמקבל מלמעלה, שלא יאבד את זה.

ז. צריכים לתת שבח והודיה על העבר, כי בזה תלוי העתיד. כלומר, בשיעור שנותנים תודה, בשיעור זה האדם מחשיב כל מה שמקבל מלמעלה.

ח. עיקר העבודה היא ללכת בקו ימין, היינו שלימות. כלומר, עד כמה שיש לו קצת אחיזה ברוחניות, הוא צריך להיות שמח, בזה שזכה שה' נתן לו מחשבה ורצון לעשות משהו ברוחניות.

ט. וגם ללכת בקו שמאל. וזה מספיק חצי שעה ביום. היינו, שיעשה חשבון לעצמו, כמה הוא מעדיף אהבת ה' על אהבה עצמית. ובשיעור שיראה את החסרונות, יתן על זה תפלה, שה' יקרב אותו באמת, שדוקא על ב' קוים האדם יכול להתקדם.

בספר "פרי חכם" (חלק ב' דף ס"ד) בסדר העבודה יש להבחין ג' בחינות:
א. להשתוקק להשלים נשמתו, להשיבה לשורשה, שזה נקרא בחינת ישראל.
ב. להבין דרכי השי"ת ורזין דאורייתא, "דמאן דלא ידע ציוויא דמארי, איך יעביד ליה", שזהו בחינת אורייתא.
ג. להשתוקק להשגת קוב"ה, כלומר להידבק בו בהכרה שלימה, שזוהי בחינתקוב"ה.
ומוטב שישתוקק לציוויא דמארי, שזהו קו האמצעי.

מועדי, זמני וחגי ישראל

חודש שבט

shvat

חודש שבט עפ"י המקורות - חודש שבט, הוא החמישי לחודשים כשסופרים מתשרי והוא החודש ה 11 לפי ספירת השנה על פי תחילתה בניסן. שבט, נזכר במקרא: "ביום עשרים וארבעה לעשתי עשר חדש הוא חודש שבט, בשנת שתים לדרויש, היה דבר ה' אל זכריה..." מתוך זכריה א' פסוק ז'. שם החודש, הוא מהמילה האכדית "סבטו", שמשמעה מכה. הטייתה באופן מסויים בשפתיים הופך את שמה לשבט, חודש המאופיין על פי רוב בגשמים כבדים ולכן סבורים שזהו מקור שמו, כך שהשמיים מכים בגשמים את הארץ...קרא עוד
פירוש למאמר "דומם צומח חי ומדבר" מאת בעל הסולם: דצח"מ
אנחנו והאילנות:  כי האדם כעץ השדה
כי תבואו אל הארץ
כל חגי ישראל

פרשת השבוע - זה עליך

"בשלח" - פרשת שבוע על פי הקבלה

פרשת "בשלח", עבור מי שקורא את הפסוקים על פי הנחיית חכמת הקבלה, היא פרשה שבה מתוארת עבורו עבודת האדם הרוחנית המרומזת בהכרעה בין ימין ושמאל לכדי אמצע מפשר. לכדי אמצע תכליתי, שמרפא את המחלוקת, את הניגודים והסתירות שמתגלים לאדם בפרשה זו, ככזו השייכת לפנימיותו. שכן, מעבר לפן ההסטורי כביכול שמתגלה לנו בתורה, הרי שעיקר קדושתה ומטרתה, הוא גילוי הפנימיות. היינו, התייחסות לכל הכתוב בה, כדבר שעוסק באדם אחד שחשק להגיע אל המטרה הרוחנית. וכך, במסגרת קריאת התורה באופן שכזה, שאינו קשור לפן החומרי והגופני של הדברים, נמנע האדם מעשיית פסל ותמונה ומבין יותר ויותר לאן עליו לשאוף. לאן עליו לטפס. ואכן, ככל שמתגלה בפנינו המרחב הרוחני על כל פרטיו, כך האבחנות מתרבות וגדלות ובהתאם, גם הסתירות. המצבים, שעלינו ליישב בפנימיותנו שמצד אחד נמשכת אל המקור, אל התורה, אל הבורא והיהדות הטהורה, אך מהצד האחר, אנו דבוקים בעולם הזה. אנו דבוקים ברצון לקבל הנאה האגואיסטי, שלא אכפת לו כלל הקשר עם הבורא. ביניהם, עלינו להכריע. שכן, האדם, הוא זה שמכריע את המערכה ואת הרשות, כפי שכתוב ש "הכל צפוי והרשות נתונה", היינו, שהכל צפוי מצד הבורא ש "אין עוד מלבדו", אך עדיין, ההכרעה לאיזה צד להיות דבק, היא של האדם...קרא עוד

כל פרשות השבוע

 

הספריה שלנו ומאמרים

כאן תוכלו להכנס ולעיין בספרי מקור ובספרי המקובלים, כגון התנ"ך, תהילים, תלמוד עשר הספירות ועוד ... 
Button2

 

כאן תוכל להכנס ולקרוא מאמרים בנושאים שונים 
button

ארכיון

archiveהכנסו לארכיון שיעורים וצפו בשיעור ראשון בקורס "שער לרוחניות"

 

 

archibeButton

FACEBOOK

like1 קבוצת משמעות החיים בפייסבוק - עשו לייק והשארו מעודכנים !
dor hacharon הפרוייקט של הדור האחרון -  דף השראה להולכים בדרך הרוחנית 

עצה יומית בSMS בחינם

הכנס את מספר הטלפון שלך וקבל מסרון רוחני יומי 3 עד 5 פעמים בשבוע

אנא הכנס את מספר הטלפון שלך

מבקרים באתר

היום290